Uraloğlu, yaptığı yazılı açıklamada, Avrasya Tüneli’nin resmi açılışının 20 Aralık 2016’da yapıldığını anımsattı. Tünelin, İstanbul’un Asya ve Avrupa yakalarını 5 kilometrelik çift katlı denizaltı kara yolu tüneliyle birleştirdiğini aktaran Uraloğlu, sahip olduğu yüksek teknoloji, ileri mühendislik eseri bütüncül projesi ve kıtaları birleştiren güzergahıyla tünelin 8 yıldır İstanbul Boğaz geçişinde süratli, ekonomik, inançlı, konforlu ve etrafa hassas ulaşım alternatifi olarak hizmet verdiğini belirtti.
Avrasya Tüneli’nden 8 yılda 8,3 milyon kullanıcı tarafından 151 milyon defa geçildiğine dikkati çeken Uraloğlu, açıklamasını şöyle sürdürdü:
“Kozyatağı-Bakırköy koridoru dikkate alınarak yapılan hesaplamalarda, kullanıcılarına 8 yılda 211 milyon saat vakit, 261 bin ton yakıt, 115 bin ton emisyon azalımı ve kilometrede 590 milyon araç tasarrufu sağlayarak ülke iktisadına 2 milyar dolar katkı sağladı. Avrasya Tüneli ile İstanbul’un güney aksındaki ulaşım aralıkları 10 kilometre kısaldı. Asya ve Avrupa yakaları ortasındaki seyahat ise 5 dakikaya indi. Avrasya Tüneli, 2024’te kullanıcılarına sabah saatlerinde ortalama 36 dakika, akşam saatlerinde ortalama 41 dakika vakit çıkarı sağladı. Bu yıl Avrasya Tüneli’ni kullanan araçların yüzde 90’ı araba, yüzde 6’sı minibüs, yüzde 4’ü ise motosiklet oldu.”
“Tünel, garanti edilen trafik düzeylerini aştı”
Bakan Uraloğlu, Avrasya Tüneli’nde günlük ortalama 82 bin araç trafiğiyle garanti edilen araç sayısının aşıldığının altını çizdi. Tünelin, kamu-özel işbirliği modeliyle gerçekleştirilen birinci kara yolu projesi olduğuna işaret eden Uraloğlu, şunları kaydetti:
“Tünel, 2023 yılı son çeyreği ve 2024 boyunca garanti edilen trafik düzeylerini aşarak kamu ile gelir paylaşımı yapmaya başladı. Bu yıl günlük azamî ünite araç sayısı 13 Haziran’da 94 bin 459’a ulaştı. 1 Mayıs 2022 prestijiyle motosikletlerin kullanımına müsaade verdiğimiz tünelden bugüne kadar 2 milyon 7 bin 341 motosiklet şoförümüz geçiş yaptı. Tünel kullanıcılarının yüzde 25’i günlük geçişlerde Avrasya Tüneli’ni çift istikametli kullandı. Sürdürülebilirlik konusundaki yenilikçi bakış açısı çerçevesinde işletme ve bakım binası ile Asya havalandırma ve trafo binalarında yıllık 322 bin 880 kilovatsaat üretim kapasiteli güneş gücü santrali devreye alındı. 546 panel, 5 inverter ve 280 güç optimizerinin bulunduğu santralin yıllık üretimiyle Avrasya Tüneli bilgi merkezlerinin elektrik gereksinimi karşılanacak. İşletme, bu sayede hem gücünü pak kaynaklardan sağlamış olacak hem de yaklaşık 3 bin 500 çam ağacının dikimine muadil yıllık 210 ton karbon emisyonunun azaltılmasına takviye verecek.”